عمل های جراحی چشمی

چشم ها علاوه بر نقش غیر قابل انکاری که در زیبایی چهره انسان دارند؛ به عنوان یکی از با اهمیت اعضای صورت شناخته می شوند. در حال حاضر بسیاری از محققان و متخصصان به واسطه علائمی که در چشم های فرد پدیدار می شود؛ به وجود بیماری های مختلف در بدن پی می برند؛ بنابراین؛ بسیار مهم است که در صورت بروز مشکلی در این عضو حساس، نسبت به درمان فوری آن اقدام شود.

ساختار پیچیده چشم ها و حساسیت بیش از اندازه آن باعث شده است که عارضه های متعددی در طول زندگی یک فرد سلامت آن را تهدید کند.

جراحی آب مروارید (کاتاراکت)

عدسی یکی از اجزای مهم چشم انسان است؛ که با متمرکز کردن نور؛ باعث می شود تا محیط و اشیاء اطراف خود را با دقت و شفافیت بالا مشاهده کنیم. معمولاً با بالا رفتن سن انسان، این لایه چشم شفافیت خود را از دست می دهد و کدر می شود. کاتاراکت یا آب مروارید در مواردی به دلیل وجود بیماری هایی نظیر رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن اتفاق می افتد. در هر صورت، دلیل بروز بیماری آب مروارید هرچه باشد؛ پزشک متخصص چشم در صورت پیشرفت آن توصیه می کند تا عمل جراحی آب مروارید یا آب سفید را انجام دهد.

بهترین درمان برای آب مروارید چیست؟
جراحی ناخنک چشم

ناخنک چشم از دیگر بیماری های شایعی است که ممکن است باعث اختلال در بینایی فرد شود. با توجه به اینکه ناخنک چشم می تواند زمینه بروز علائمی مانند تاری دید، سوزش چشم ها و قرمزی را به دنبال داشته باشد؛ لازم است تا برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه شود. البته بیماری ناخنک چشم یک مسئله غیر قابل درمان و خطرناک برای چشم نیست؛ اما با توجه به اینکه ممکن است باعث آستیگمات شدن چشمان فرد و همچنین آسیب قرنیه و نابینایی شود؛ لازم است تا در اسرع وقت برای درمان آن اقدام شود.

جراحی مجرای اشکی

انسداد مجرای اشکی از جمله بیماری هایی است که ممکن است باعث شود بیمار برای درمان آن نیاز به جراحی داشته باشد. بسته شدن مجرای اشکی در بسیاری از مواقع مادرزادی است؛ اما ممکن است برخی از افراد به دلیل عفونت شدید، افزایش سن، مصرف دارو، درمان سرطان یا رشد تومور در مسیر تخلیه اشک، با مشکل بسته شدن مجرای اشکی مواجه شوند.

جراحی مجرای اشکی